Blog

Wykadruj swój biznes

Avatar photo Klaudia

Jak to jest z tymi zdjęciami w social media? Czy w każdym przypadku należy stosować profesjonalne zdjęcia, czy może warto sobie pozwolić na odrobinę „amatorstwa”? ?

Wszyscy zapewne pogodziliśmy się już z cyfrową rewolucją, która lata temu wkroczyła dumnie w nasz świat. Jeśli więc prowadzimy działania w wirtualnym świecie, powinniśmy wiedzieć co nie co o tym, jak się zabrać za zdjęcia, będące wizytówką naszego biznesu.

 

Chwytaj momenty!

 

Z reguły każdy ma w swojej kieszeni smartfona, a właśnie tyle wystarczy, aby stworzyć amatorskie zdjęcie – niewiele, prawda? Fotografia amatorska w social media ma przedstawiać bieżące sytuacje z życia firmy. Powinniśmy ją wykorzystywać kiedy tylko w naszej firmie, restauracji czy sklepie dzieje się coś ciekawego. Musisz jednak wiedzieć, że coś, co dla Ciebie jest z pozoru nieinteresujące, dla Twoich odbiorców może być bardzo ciekawe i pociągnie za sobą dużo więcej korzyści, niż możesz się spodziewać. Pokaż załogę przy pracy, produkt w fazie powstawania, świeżo przygotowaną potrawę czy kilka fajnych fotek z firmowej przerwy przy kawie. ? Przedstaw firmę z drugiej strony, tej mniej oficjalnej. Klient zazwyczaj widzi efekt końcowy pracy, ale również jest ciekawy samego procesu lub tego, w jakich okolicznościach powstaje projekt – tutaj masz okazję do pokazania emocji, jakie towarzyszą jego powstawaniu! Wzrost wiarygodności, budowanie i ocieplenie wizerunku czy poczucie sympatii do marki to mogą być efekty, które spowoduje zdjęcie zrobione „na szybko” zwykłym kompaktowym aparatem czy wspomnianym wcześniej aparatem telefonu. Zdjęcie „amatorskie” nie wiąże się jedynie z negatywnym wydźwiękiem, brakiem fachowości, ale świadczy o autentyczności!

 

Zaufaj profesjonaliście

 

Fotografia profesjonalna to zupełne przeciwieństwo amatorskiej. To nie tylko najdroższy aparat, ale głównie człowiek! Człowiek posiadający wiedzę, doświadczenie i „to coś”. Fotografując profesjonalnym sprzętem mamy na celu podkreślenie wartości oraz prestiżu danej firmy. Bardzo dobrym przykładem są zdjęcia tworzone dla marek odzieżowych – obszerne, dopracowane kampanie sprzedadzą każdy element ubioru. Fotografia ta wykorzystywana jest głównie do zdjęć produktu, odzieży czy żywności.

 

Tutaj liczy się fachowe podejście do sprawy. Potrawy muszą być sfotografowane tak, aby prezentowały się ze smakiem. Kiedy widzisz zdjęcie włoskiego makaronu, w Twojej głowie natychmiast powinna pojawić się myśl „po pracy jadę na makaron!”. Tak samo jest z ekskluzywnym sklepem odzieżowym, aby ubrania prezentowały się z klasą, musi być stworzona cała aranżacja, a produkty powinny wysyłać komunikat „musisz mnie mieć!”. Ma na to wpływ dobre oświetlenie, odpowiedni kadr, dopasowany model. Dlatego w tym przypadku fotograf powinien wykazać się profesjonalizmem na 101%!

 

To, jakiego typu fotografię wybierzemy, jest zależne od strategii, jaką obieramy w dążeniu do marketingowych celów w social mediach. Ważne jest to, aby przed stworzeniem zdjęć przeanalizować potrzeby oraz koncepcję, wiedzieć, jaki efekt chcemy wywołać.

 

Możemy szokować, zadziwiać, wzruszać czy działać na wyobraźnię, zawsze jednak musimy pamiętać, że od tego, co pokażemy naszym odbiorcom, będzie zależał nasz wizerunek. Wniosek jest jeden – równowaga. Nie bój się korzystać z obu przedstawionych rodzajów fotografii, ponieważ oba rodzaje są istotne. Ludzie oczekują profesjonalizmu, rzetelnej oferty, ale również autentyczności. Sam na pewno doskonale wiesz, na jakie proporcję tych dwóch rodzajów fotografii postawić, by pokazać się z najlepszej strony.