Blog

Używasz ChatGPT? Pamiętaj o kilku rzeczach!

Avatar photo Zuzanna

Pewnie słyszałeś już o sztucznej inteligencji i narzędziu, jakim jest ChatGPT. Jego możliwości są coraz częściej wykorzystywane w marketingu, między innymi do generowania treści, odpowiedzi na pytania klientów czy tworzenia strategii. Każdy taki system ma jednak swoje ograniczenia i wymaga odpowiedniego podejścia. Jak zatem mądrze korzystać z ChatGPT? Sprawdź nasze wskazówki!

Weryfikuj informacje

 

ChatGPT jest oparty na modelu języka i choć potrafi on generować odpowiedzi, które wydają się niezwykle precyzyjne i wnikliwe, nie zawsze dysponuje aktualnymi informacjami. Jego wiedza jest ograniczona do danych, na których był szkolony, co oznacza, że najnowsze wydarzenia mogą być poza jego zasięgiem. Zawsze zatem weryfikuj generowane informacje.

Sprawdzaj błędy

 

Pomimo imponujących możliwości tworzenia treści, ChatGPT może czasem popełniać błędy – od drobnych nieścisłości po bardziej znaczące pomyłki. Zawsze przeprowadzaj kontrolę jakości wygenerowanego tekstu, zwracając uwagę na gramatykę, stylistykę i interpunkcję.

Opanuj sztukę pisania promptów

 

Jedną z kluczowych umiejętności przy pracy z ChatGPT jest tworzenie skutecznych promptów, czyli poleceń, które precyzyjnie komunikują, jakie treści chcesz uzyskać. Bądź konkretny w swoich zapytaniach i przedstawiaj szczegółowe informacje. Pamiętaj, że narzędziu możesz wytykać błędy oraz kwestionować jego wiedzę!

Rozmawiaj, dopytuj, komentuj

 

Komunikację z narzędziem sztucznej inteligencji traktuj jak dialog. Dopytuj, wyrażaj swoje niezadowolenie, gdy wygenerowana treść nie spełniła Twoich oczekiwań, a także informuj, jeśli ChatGPT świetnie poradził sobie ze zleconym zadaniem. To dla niego informacja, które wyrażenia są akceptowalne. 

Kreatywne myślenie pozostaw sobie

 

Mimo, że rozwiązania sztucznej inteligencji otwierają nowe możliwości dla marketingu, nie zastąpią one ludzkiego rozumu i kreatywności. Można uznać, że ChatGPT nie rozumie pojęć, takich jak styl, myślenie nieszablonowe, oryginalność. Z naszego doświadczenia wiemy też, że nie zawsze radzi sobie z grami słownymi, skojarzeniami i błyskotliwymi hasłami. 

Pamiętaj, że to TY jesteś ekspertem

 

Marketing obejmuje wiele obszarów i tematów, a czasami trudno nadążyć za wciąż pojawiającymi się nowinkami. Pamiętaj jednak, że to TY jesteś ekspertem i to TY jesteś odpowiedzialny za dokładny research i stałe zgłębianie wiedzy. Nie traktuj ChatGPT jako swojego zastępcę, a bardziej jako asystenta, któremu możesz powierzyć kilka zadań. Niech narzędzie AI przygotuje dla Ciebie 10 tematów na następne posty, ale to Ty przeprowadź research na ich temat.

 

ChatGPT to potężne narzędzie, które może znacznie wzmocnić Twoje działania marketingowe. Nie bój się go, lecz korzystaj z niego z głową.