Blog
Psychologia w marketingu
Zrozumienie ludzkich zachowań odgrywa istotną rolę w marketingu. Psychologia przekłada się na decyzje zakupowe klientów, dlatego firmy chętnie wykorzystują ją w swoich działaniach reklamowych. Dziś zdradzimy kilka trików, na które jako konsumenci dajemy się złapać.
- Społeczny dowód słuszności. Ludzie w sytuacjach, w których nie czują się pewnie kierują się działaniami innych – ekspertów, celebrytów itp. Podświadomie przyjmują przekonanie, że warto kupić dany produkt lub usługę. Opinie i recenzje klientów czy wzmianki w SoMe to kilka przykładów wykorzystania tego triku.
- Reguła niedostępności. Ostatnia sztuka w magazynie sprawia, że serce szybciej bije, prawda? 😉 Ograniczona dostępność pobudza klientów do podejmowania szybszych decyzji zakupowych.
- Skojarzenia. Kolory na stronach internetowych nie są przypadkowe. Kup teraz czy wyjątkowa oferta zawsze będą kontrastowały z resztą. Chyba nie musimy wyjaśniać dlaczego…
- Dodajesz produkt do koszyka, opuszczasz stronę i… dostajesz pełnego emocji maila o jego porzuceniu? Spersonalizowane wiadomości, nierzadko z kodami promocyjnymi mają Cię zachęcić do powrotu do sklepu.
- Szybkie płatności i prosty interfejs również mają swój cel. W końcu zakupy mają być sprawne, proste i przyjemne.
Na które z trików dałeś się złapać?