Przepis na Reels

Dobry Reels ma kilka charakterystycznych cech, dzięki którym łatwiej nakierujesz swoje działania na te odpowiednie. Dzielimy się zatem uniwersalnym przepisem (zupełnie jak na puszysty biszkopt), który pozwoli Ci tworzyć skuteczniejszy content. Wciel w życie tych kilka zasad i zacznij rozwijać swój profil na Instagramie.

 

1. Benchmarki marki

 

Gdy jeszcze nie wiesz, w jakim kierunku chciałbyś, aby rozwijał się Twój profil – a znalezienie niszy wydaje Ci się wciąż nierealne – postaw na kamienie milowe w swoim biznesie. Ludzie lubią podglądać cudze sukcesy, więc warto dzielić się nie tylko radością z nimi związaną, ale też wiedzą. Dzięki temu Twój profil zyska na merytoryce, a Ty popracujesz nad utrwaleniem wizerunku eksperta. “TOP 5 rzeczy, które warto wiedzieć…” czy przedstawianie marki w liczbach – to materiały, które powinny być Twoim przyjacielem na dłużej.

 

2. Czy to na pewno ciekawe?

 

Warto się zastanowić, czy tworzony przez nas content jest rzeczywiście wart śledzenia. Czasami bowiem bywa tak, że zapędzamy się w kozi róg, myśląc, że nasze materiały poruszają ciekawe tematy, które interesują (tylko) nas. Odpowiedz sobie zatem na pytanie, czy gdybyś przeglądał Internet prywatnie i natrafił na swój materiał, to czy rzeczywiście poświęciłbyś mu więcej uwagi. Dlatego poskracaj przeciągnięte ujęcia, nadaj dynamiki materiałowi, postaraj się podłożyć voiceover i koniecznie dodaj napisy.

 

3. Oceniamy po okładce

 

Odpowiednia okładka to podstawa! Mamy tutaj na myśli nie tylko planszę, która wyświetlać się będzie na Twoim profilu. Chodzi też o pierwsze 2-3 sekundy, które przyciągną uwagę odbiorcy i sprawią, że z przyjemnością zostanie, by obejrzeć film do końca. Staraj się tworzyć intrygujące pytania, które w bezpośredni sposób odnosić się będą do Twojego odbiorcy. Zamiast “3 sposoby na…” wybierz “Te sposoby pomogą Ci uniknąć…”.

 

4. Trending audio

 

Dobra impreza nie może obejść się bez prawdziwych hitów. Tak samo jest z Reels. Cisza nie jest w tym wypadku Twoim sprzymierzeńcem, dlatego staraj się decydować na trending audios. To nie tylko nadanie tonu Twoim filmikom, ale też opcja, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

 

5. On and on and on

 

Wiemy, że to już nudne, ale serio – regularność to podstawa. Dlatego pamiętaj, by swój content dodawać cyklicznie, omijając szerokim łukiem przydługie przerwy. A prócz tego, poświęć też przynajmniej 20 minut dziennie, by wchodzić w interakcje ze swoimi odbiorcami, i bądź aktywny pod Reelsami u innych twórców.

 

Wystarczy, że wdrożysz te punkty do swoich działań, a Twój profil zacznie nabierać rozpędu. Nie bój się podglądać innych twórców i wyciągać dobrych wniosków z ich socialmediowych działań. Pamiętaj jednak, by nie kopiować ich treści. Inspiracja jest ok, ale warto trzymać się swojego własnego stylu, który wyróżni Cię w morzu contentu.