Blog

TikTok w marketingu, czyli jak sprzedawać na Tiktoku

Avatar photo Klaudia

Choć pewnie jeszcze rok temu większość z nas sceptycznie spoglądała na TikToka, dziś trudno się nie zgodzić, że platforma ta zdominowała wszystkie pozostałe media społecznościowe i cieszy się ogromną popularnością nie tylko wśród najmłodszych użytkowników. Dlaczego tak się stało i jak możesz wykorzystać TikToka do rozwoju marki? Już opowiadamy!

 

Co to jest ten TikTok?

 

Tiktok to platforma służąca do publikowania krótkich materiałów wideo. Początkowo były to głównie zabawne układy taneczne i lipsync (poruszanie ustami do słów piosenki). Dziś użytkownicy rozwijają TikToka o nowe formaty – vlogi, poradniki, story time, a nawet prezentacje zbiorów z grzybobrania. Choć wciąż przeważają tam treści humorystyczne, TikTok stał się skarbnicą wiedzy, doświadczeń i inspiracji.

 

Dlaczego TikTok jest tak popularny? Bo nasze mózgi bardzo lubią szybki i podany z przystępny sposób content. Coraz krócej jesteśmy w stanie utrzymać skupienie na treści, a filmiki na TikToku trwają zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund. Wbrew pozorom tyle czasu w zupełności twórcom wystarcza. Dłuższe materiały można podzielić na kilka mniejszych części.

 

TikTok jest także powiewem świeżości w mediach społecznościowych. Na tych krótkich filmikach pokazujemy urywki prawdziwego życia, odkładamy powagę na bok, rezygnujemy z idealnych kadrów. Chętniej dzielimy się wiedzą i przemyśleniami. Twórcy bawią widzów, pozwalają im się ze sobą utożsamić. No i jest tam mnóstwo kotków i piesków! <3

 

Promowanie biznesu na TikToku

 

TikTok daje twórcom nieograniczone możliwości. Fakt ten wykorzystuje wiele firm, zarówno tych mniejszych, jak i większych. Prezentacja produktu i jego zalet, proces pakowania zamówień, anegdotki z branży, case studies, pytania i odpowiedzi – wszystko to daje Ci możliwość zaistnienia w świadomości odbiorców lub poszerzenia ich grona, wchodzenie z nimi w interakcje, budowanie zaufania i promowania produktu. Umiejętnie wykorzystując trendy, możesz docierać do coraz to nowych potencjalnych klientów. Sama platforma wychodzi firmom naprzeciw, udostępniając narzędzie TikTok for Business, w którym znajdziemy managera reklam, szczegółowe analizy naszych treści i grupy odbiorców, a także wiele poradników i inspiracji.

 

Jak odnieść sukces na Tiktoku?

 

Algorytm TikToka wciąż skrywa przed użytkownikami wiele tajemnic, a sama aplikacja nieustannie się zmienia. Pewne kwestie pozostają jednak niezmienne i z pewnością wspomogą rozwój Twojego konta.

 

  1. Angażujące treści – Użytkownicy scrollują bez litości, musisz więc przykuć ich uwagę i masz na to dosłownie kilka sekund. Początek nagrania stanowi o jego sukcesie, umieść w nim zachętę, zadaj nieoczywiste pytanie, postaw kontrowersyjną tezę.
  2. Czujność – Trendy na TikToku rodzą się i umierają w zaskakującym tempie. Jeśli czujesz, że aktualny trend idealnie pasuje do tematyki Twojego profilu, nagrywaj i publikuj, bo za chwilę może być już za późno.
  3. Muzyka – Muzyka na tiktoku ma ogromne znaczenie. Użycie popularnego dźwięku może wywindować statystyki nagrania.
  4. Regularność – To niezwykle istotna kwestia. Po pierwsze – w ten sposób przebijasz się do świadomości użytkowników. Po drugie – TikTok dodatkowo promuje twórców, którzy regularnie publikują. Im częściej tym lepiej. Warto też sprawdzić, o której godzinie nasi obserwujący są najbardziej aktywni i w tym czasie publikować materiały.
  5. Jakość – Nie musisz dysponować profesjonalnym, drogim sprzętem. Wystarczy, że nagranie będzie ostre, dobrze oświetlone i wykadrowane.
  6. Twarz marki – Czyli Twoja twarz. Dzięki temu odbiorcy łatwiej kojarzą produkt czy markę, a ty zyskujesz na zaufaniu i autentyczności.

 

Czy warto spróbować swoich sił na TikToku?

 

Zdecydowanie! Aplikacja otwiera przed Twoją marką ogrom możliwości do rozwoju i zdobywania nowych klientów. Prezentacja produktu, pokazanie biznesu od kulis, dzielenie się specjalistyczną wiedzą, humorystyczne scenki z pracy, a może coś jeszcze innego. Wszystko zależy od Ciebie. Gorąco zachęcamy do zapoznania się z platformą, podglądania innych twórców, testowania i zabawy formą. No i te kotki i pieski…