Klucz do sukcesu Twoich reklam na TikToku!

Wideo zawładnęło Internetem nie bez powodu! Ta forma jest prosta, atrakcyjna i bardzo angażująca. W związku z tym stała się doskonałą opcją do reklamowania swoich usług i produktów. Właśnie dlatego wiele marek wkracza na TikToka – aplikację, która zdominowała telefony młodych (i nie tylko) odbiorców! 

 

Dlaczego reklama na TikToku ma sens?

 

To medium, które jest zupełnie inne niż wszystkie. Lekkie, przyjemne, pełne contentu, który doskonale pasuje do odbiorcy (algorytm bardzo szybko się uczy i pokazuje treści, które rzeczywiście mogą nas zainteresować). Wciąż stosunkowo mało na nim reklamodawców (np. w porównaniu do Meta), a przy mniejszej konkurencyjności aukcji reklamowych – jest jeszcze w miarę tanio.

 

TikTok stał się drugą wyszukiwarką – ludzie szukają tutaj niemal wszystkiego, a polecenia ulubionych produktów, miejsc i usług są bardzo popularnym typem treści. To również miejsce, w którym łatwo o wywołanie dobrej reakcji. A user generated content cieszy się dużą popularnością.

 

Okey, ale jak robić dobre TikToki?

 

TikTok to jedyna aplikacja, która rzeczywiście zmusi Cię do tego, byś postawił na autentyczność. Co to znaczy? Zapomnij o wymuskanych i wychuchanych kreacjach, które doskonale sprawdzały Ci się do tej pory na innych kanałach social media. TikTok stawia na kreacje, które są prawdziwe i stworzone w taki sposób, by odbiorca poczuł, że nikt mu nic nie wciska na siłę.

Dlatego:

  • Nie bój się kręcić telefonem. Tutaj naprawdę nie chodzi o profesjonalne ujęcia z drona – ważne, żeby filmik był po prostu dobrej jakości. Możesz więc sobie darować wynajmowanie studia i 5 fotografów, jeśli nie ma takiej potrzeby.
  • Nie baw się w skomplikowane, długie scenariusze. Dobrze sklejony filmik reklamowy powinien trwać minimum 20 sekund, ale nie przynudzaj – max minuta wystarczy. Rekomendowany czas trwania kreacji wg ekspertów to 21-34 sekundy.
  • Postaw na angażujące treści. Możesz podzielić się fajnym pro tipem? Zrób to! A może chcesz pochwalić się efektami ostatnich wydarzeń w Twojej firmie? Albo masz pomysł na totalnie luźny, który znakomicie wpisze się w aktualne trendy? Nie czekaj, działaj!
  • Nie przejmuj się, gdy nie jest idealnie. W pewnym momencie zatrzęsła Ci się ręka? A może napisy trochę się na siebie nakładają? To nic złego, na Tiktoku nikomu to nie przeszkadza!
  • Baw się trendującymi dźwiękami. Dzięki nim Twój filmik może ponieść naprawdę spora fala popularności. Dlatego śledź uważnie, jakie kawałki są aktualnie w modzie lub… skorzystaj z tej strony:
    https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/inspiration/popular/music/pc/en
  • Nie zapominaj, by najważniejsze info w ciągu pierwszych 3 sekund. Co to może być? Ciekawe pytanie, zachęcenia do pozostania do końca filmiku (bo czeka tam coś ekstra) lub info o promocji.
  • Twórz więcej niż jedną kreację. Najlepiej sprawdzą się przynajmniej 3 filmy, które nawet nie muszą być od siebie wyjątkowo różne. Zmień muzykę, edytuj kilka tekstów i będzie ok!
  • Nie rozpisuj się. Krótki opis, który nie będzie rozwleczonym esejem naprawdę da sobie świetnie radę. Postaraj się zawrzeć najważniejsze informacje w jednym lub dwóch zdaniach.

 

Wciąż się wahasz, czy reklamować się na TikToku?

 

Nie ma sensu wzbraniać się przed nowościami! Na pewno widziałeś już niejedną opinię w Internecie w stylu: WIELE FIRM JESZCZE NIE REKLAMUJE SIĘ NA TIKTOKU. I – mówiąc szczerze – jest to prawda.

 

Kto z nas nie pomyślał choć raz “Gdybym zaczął rok temu to teraz miałbym już taki-i-taki efekt”. To właśnie ten moment, by wyraźnie zaznaczyć swoją obecność na tej platformie. Nie odkładaj swoich działań na później – zacznij robić TikToki!