Jak wykorzystać potencjał karuzeli na Instagramie?
Instagram jest platformą, która stale ewoluuje i dopasowuje swoje funkcje do aktualnych potrzeb użytkowników. Tym samym, generowanie wartościowych treści nie kończy się tylko na standardowych, jednoelementowych postach. Do wyboru mamy jeszcze chociażby InstaStory, Reels czy karuzelę, która jest specyficznym rodzajem publikacji – dlaczego? Wiele osób traktuje ją jak album zdjęć lub po prostu przedłużenie tradycyjnego posta, nie zastanawiając się nad tym, jak bardzo wartościowa jest to forma komunikacji.
Czym jest karuzela na Instagramie i jak ją utworzyć?
Karuzela to nic innego jak udostępnienie kilku zdjęć lub filmów (od dwóch do dziesięciu) w formie jednego posta. Elementy te można przewijać i przeglądać, podobnie jak slajdy.
Tworzenie karuzeli jest banalnie proste – wystarczy zaznaczyć tę małą ikonkę widoczną nad biblioteką zdjęć w telefonie.
Nie jest to najświeższa opcja, jaką zaproponował nam Instagram, więc dlaczego mówimy o jej wielkim potencjale marketingowym?
Karuzela na Instagramie – dlaczego warto?
Po pierwsze, porównajmy tradycyjny post i karuzelę. Jednoslajdowa kreacja na Instagramie pojawia się na stronie głównej obserwatorów według danego algorytmu. Gdy nie skupią oni swojej uwagi na poście, ten nie pojawi się już ponownie na ich feedzie. Post karuzelowy natomiast ma szansę do nich wrócić. Jeśli Twoi followersi nie zainteresują się pierwszym widocznym zdjęciem, Instagram pokaże im post ponownie – tym razem z inną wykorzystaną w karuzeli kreacją. Warto dodać, że są dwie i tylko dwie szanse na zobaczenie tego posta. A może AŻ dwie? Jakby nie patrzeć, możliwość dotarcia do odbiorców wzrasta dwukrotnie!
To może przełożyć się na zaangażowanie, a jeśli o nim mowa, warto przywołać tutaj poniższą statystykę.
Dane pokazują, że karuzele mogą pochwalić się najwyższym wskaźnikiem jeśli chodzi o zaangażowanie użytkowników.
Jak można wykorzystać karuzelę na Instagramie?
Opowiedz historię
Karuzela doskonale nadaje się do opowiadania spójnych, chronologicznych historii. Możesz używać kolejnych slajdów, aby przedstawić etapy rozwoju produktu, historię lub proces tworzenia marki.
Stwórz przewodnik lub tutorial krok po kroku
Dzięki karuzeli można stworzyć kreatywne przewodniki i tutoriale. Rozbijając proces na kilka kroków, staje się on łatwiej przyswajalny dla odbiorców. To doskonała opcja dla marek, które chcą dzielić się wiedzą związaną z ich produktem lub branżą.
Zaprezentuj produkty i nowości
Post karuzelowy to dobry pomysł na prezentację nowych produktów lub kolekcji. Każdy slajd może pokazywać inny ich aspekt, co pozwala na dokładne zaznajomienie się z ofertą.
Twórz przyciągające wzrok infografiki
Szersza forma posta pozwala na przekazywanie informacji w łatwy do przyswojenia sposób. Przedstawiaj dane i statystyki za pomocą kreatywnych, prostych grafik. Dzięki temu, że post karuzelowy może mieć aż 10 kafelków, przywoływane liczby i definicje nie muszą być skupione w jednym miejscu.
Pokaż efekt przed i po
Wiele branż buduje swój wizerunek za pomocą historii swoich sukcesów. Karuzela sprawdza się idealnie do tego, aby przedstawić efekt przed i po. Z tej możliwości mogą skorzystać na przykład firmy zajmujące się renowacją pomieszczeń czy salony fryzjerskie i kosmetyczne.
Aby jeszcze bardziej zainteresować odbiorców i zwiększyć ich zaangażowanie, warto już na samym początku zadać chwytliwe pytanie, zainteresować historią lub jakoś inaczej zachęcić do przewijania kolejnych kafelków. Nie zapominaj również o CTA! Prośba na końcu posta o udostępnienie, zostawienie komentarza czy lajka jest bardzo subtelną formą nakłonienia obserwatorów do jakiejś reakcji.
Karuzela na Instagramie – podsumowanie
Karuzela na Instagramie to nie tylko kolejna opcja tworzenia treści, ale również narzędzie marketingowe niosące ze sobą wiele korzyści. Warto wprowadzić ją do strategii prowadzenia profilu, nie zapominając o tym, aby bawić się tą formą i stale eksperymentować. W świecie, gdzie uwaga odbiorcy jest najcenniejszą i trudną do zdobycia walutą, karuzela staje się kluczem do odblokowania nowych możliwości i kreowania trwałych relacji.