Blog

Jak działa algorytm Instagrama?

Avatar photo Kaja

Jakiś czas temu Adam Mosseri, czyli szef Instagrama, opublikował wpis, w którym wyjaśnił, jak działa algorytm aplikacji. Przede wszystkim wytłumaczył, że nie jest to jeden algorytm, a znacznie więcej i każdy z nich odpowiada za coś innego. Jakie czynniki brane są pod uwagę?

 

FEED

 

Składa się z treści pochodzących od kont, które obserwujemy, rekomendowanych treści od kont, które mogą nas zainteresować oraz reklam. Algorytm uwzględnia wiele czynników, takich jak: nasza aktywność (polubienia, udostępnienia, komentarze), popularność posta (liczba polubień, komentarzy itp.) oraz nasza historia interakcji z daną osobą.

 

STORIES

 

Algorytm rankingu Stories bierze pod uwagę naszą historię oglądania i interakcji z danym kontem, a także nasze relacje z daną osobą.

 

EXPLORE

 

Explore to sekcja, która pomaga nam odkrywać nowe treści. Algorytm bierze pod uwagę naszą aktywność, taką jak: polubienia, zapisywanie, udostępnianie i komentowanie.

 

REELS

 

Algorytm Reels działa na bardzo podobnej zasadzie do tego, który odpowiada za sekcję Explore. Oceniana jest wartość rozrywkowa danej rolki, a także brana jest pod uwagę aktywność, historia interakcji oraz informacje o treści i osobie, która ją udostępniła.

 

MOŻLIWOŚCI PERSONALIZACJI

 

Instagram daje nam również pewne możliwości wpływania na to, co widzimy. Możemy spersonalizować Feed i Stories, dodając konta do listy Ulubionych, wyłączając rekomendowane posty na 30 dni, wybierając Bliskich Przyjaciół, wyciszając konta, które nas nie interesują czy przerywając obserwowanie konta. Możemy również reagować na ankiety od Instagrama, dostosować ustawienia dotyczące wrażliwej treści, wskazać brak zainteresowania pewnymi treściami, zgłaszać naruszające zasady treści i dowiedzieć się, dlaczego widzimy określony content.

 

Algorytmy Instagrama stale się rozwijają, a platforma stara się zapewnić bezpieczne i jak najbardziej spersonalizowane treści dla użytkowników.