Blog

Influencer marketing – co trzeba wiedzieć, planując współpracę z influencerem?

Avatar photo Klaudia

Mimo wielu głosów zwiastujących koniec ery influencer marketingu, codziennie jesteśmy świadkami kolejnych udanych współprac między markami a dużymi nazwiskami ze świata social mediów. Rozważasz ten sposób promowania swojej firmy? Oto 4 porady, dzięki którym zwiększysz szanse na sukces swojej kampanii.

 

1. Dobierz influencera pod grupę docelową

 

Cele kampanii influencerskiej mogą być najróżniejsze – na przykład sprzedaż Twojego produktu lub usługi, zyskanie nowych obserwujących w mediach społecznościowych czy kreowanie lub wzmocnienie wizerunku marki. Niezależnie od Twojego planu musisz pamiętać o bardzo ważnej kwestii, którą jest wybranie pasującego influencera.

 

By wybrać odpowiednią osobę do współpracy, musisz dobrze znać swoich odbiorców i docelowych klientów. Sprawdź, kto jest teraz na topie na przykład w ich przedziale wiekowym lub w branży, do której należysz. Tylko w ten sposób masz szansę wypaść wiarygodnie i osiągnąć założony cel.

 

2. Liczba obserwujących jest ważna, ale nie najważniejsza

 

Nie podejmuj decyzji pochopnie. Nawet jeśli wchodząc na dany profil od razu widzisz 50, 100 czy 200 tysięcy obserwujących, przyjrzyj się influencerowi dokładniej. Sprawdź zamieszczane posty, liczbę lajków czy komentarzy. Tysiące obserwujących jeszcze o niczym nie świadczą – liczy się ich zaangażowanie. Jeśli profil ma kilkadziesiąt tysięcy followersów, a publikowane treści zbierają po 100 czy 200 polubień, to coś tu jest nie tak. Ważną informacją będzie również liczba wyświetleń ich InstaStories czy TikToków.

 

3. Pozwól influencerowi się wykazać

 

Skoro zdecydowałeś się współpracować z danym influencerem, to znaczy, że spełnia Twoje oczekiwania (albo chociaż znaczną ich część). Podoba Ci się jego content, sposób komunikacji z odbiorcą czy ogólny styl bycia i uważasz, że wpasuje się w Twoją wizję kampanii. Dlatego zaufaj mu i pozwól działać. To on najlepiej zna swoją publiczność i wie, w jaki sposób przedstawić Twój produkt, by kampania dobrze wypadła i wygenerowała zysk. Możesz przygotować brief, w którym hasłowo przedstawiasz swoje oczekiwania, ale nie ingeruj w indywidualny styl twórcy, a już tym bardziej nie zmuszaj go do recytowania marketingowych formułek. Odbiorcy są na to bardzo wyczuleni – od razu zauważą, że coś tu nie gra.

 

4. Dopasuj twórcę do swojego produktu

 

Dziś w internecie najważniejsza jest autentyczność. Dlatego wybierz do współpracy influencera, który mógłby (lub już jest) rzeczywistym użytkownikiem Twojego produktu. Dzięki temu będzie mógł wyrazić swoją opinię o produkcie i szczerze polecić go swoim obserwującym. Tego typu współprace wypadają naturalniej i mają szansę przekonać odbiorców do zakupu – a o to przecież Ci chodzi.

 

Jak znaleźć influencera, który będzie zainteresowany Twoim produktem? Przejrzyj listę osób, które obserwujesz i którym ufasz – może wśród nich jest ktoś, kto pasuje do filozofii Twojej marki, jest ekspertem w Twojej branży lub interesuje się tematem. Warto również sprawdzić profile osób, które oznaczyły Twój produkt w swoich postach – kto wie, jaka widownia może się tam kryć ????