Etapy komunikowania się z klientem w social mediach
Aby działania w social mediach były efektywne, a komunikacja z klientami przynosiła zamierzone efekty, konieczne jest wdrożenie dokładnie przemyślanej strategii Czy można wyodrębnić poszczególne etapy komunikacji i realizować je krok po kroku? Sprawdźmy!
Etap zerowy. Zanim zaplanujesz posty
Planując społecznościową ekspansję, zapomnij o freestylu. Jeśli chcesz działać skutecznie, dokładnie zaplanuj działania:
Precyzyjnie wyznacz cele swojej obecności w social mediach. Zastanów się, jak klienci mają widzieć Twoją markę i jakie reakcje chcesz wywołać Określ i poznaj grupę docelową – musisz wiedzieć, do kogo chcesz kierować swoje komunikaty W tym celu zbadaj zachowania grupy docelowej, poznaj ich potrzeby, zainteresowania, język i sposób komunikacji.
Etap poznania, czyli o content marketingu słów kilka
Daj się poznać – opowiedz historię działalności, przedstaw markę, jej zalety i możliwości, ALE unikaj posługiwania się frazesami typu: „Nasza firma powstała z 1991 roku, jest niezawodna i profesjonalna” Wyjdź poza utarte schematy i wykorzystuj emocje – wciągaj odbiorcę w pasjonujący świat marki, opowiadaj ciekawe historie, wykorzystuj storytelling, postaw na autentyczność.️
Etap nawiązywania relacji
Budowanie relacji to klucz do skutecznych działań w social mediach Wciągaj użytkowników do dyskusji, zachęcaj do komentowania wpisów na blogu czy postów na Facebooku i w żadnym wypadku nie zostawiaj ich bez odpowiedzi Reaguj, komentuj, zmniejszaj dystans między marką a jej odbiorcami
Etap zaspokajania potrzeb
Gdy wokół mediów społecznościowych zgromadzisz aktywną, lojalną społeczność, obserwuj dokładnie jej działania – użytkownicy z czasem sami zaczną informować Cię o swoich potrzebach – pytając, wyrażając opinie czy pisząc wprost o tym, czego im brakuje Traktuj social media poważnie – czerp garściami z sygnałów i wskazówek, które dają Ci użytkownicy
I co dalej?
Czy wystarczy przedstawić się klientom, opowiedzieć ciekawą historię, nawiązać relacje, a potem je podtrzymywać? Nie. Dlaczego? Ponieważ wszystkie etapy muszą nieustannie się przenikać Ciągle musisz dbać o content, przyciągać nowych odbiorców, wzbudzać emocje (te pozytywne ) oraz zaspokajać potrzeby klientów. I zawsze pamiętaj o wyznaczonych celach. Gotowy?