Blog

Czym jest Real Time Marketing?

Avatar photo Kaja

Doświadczeni marketingowcy uwielbiają kreatywne treści oparte na dwustronnej komunikacji. Reakcje, komentarze, lajki są dla nich pewną miarą sukcesu w mediach społecznościowych. Realizacja angażujących kreacji marketingowych wymaga dogłębnego researchu, innowacyjności, a niekiedy także…refleksu! 

 

Co to jest RTM?

 

RTM, czyli real time marketing można określić jako strategię marketingową opartą na komunikacji z klientem w czasie rzeczywistym. W tej koncepcji marketingowcy starają się szybko i trafnie odpowiadać na bieżące wydarzenia społeczne, kulturowe czy polityczne. Główną rolę odgrywa tutaj grafika lub wideo oraz krótki, dopasowany do sytuacji tekst.

 

Real time marketing – co można zyskać?

 

Dlaczego marketingowcy decydują się na tą prostą, zabawną komunikację? Oprócz tego, że niecodzienna forma to ciekawa odskocznia od standardowych treści, ma ona jeszcze inne korzyści dla firmy oraz jej społeczności:

 

  • nawiązywanie relacji z odbiorcami i angażowanie ich do działania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku marki,
  • wzbudzenie ciekawości odbiorców,
  • wyróżnienie się na tle konkurencji,
  • promocja własnych usług, ofert, eventów, promocji,
  • wzrost rozpoznawalności marki.

 

Ciekawe przykłady RTM

 

1. Ikea i odpowiedź marki na twitterowe zmiany

 

 

2. InPost reagujący na premierę filmu “Barbie”

 

 

 

3. X-kom i ich post na Dzień Grafika

 

4. KFC angażujący się w akcję kupowania biletów na koncert Taylor Swift

 

 

Real time marketing to najczęściej świadoma, zaplanowana strategia, a nie chwilowe oświecenie. Aby działania były spójne i osiągały zamierzone rezultaty, warto wcześniej je zaplanować, bazując na grupie docelowych odbiorców, ofercie, którą chcemy podpromować i oczekiwanych efektach. Prosta, a zarazem dobrze skonstruowana komunikacja może przynieść bardzo dobre efekty zarówno sprzedażowe, jak i wizerunkowe.