Co to jest Pinterest i jak wykorzystać go w działaniach marketingowych?

Na pewno większość z nas spotkała się z określeniem, że coś wygląda jak z Pinteresta. Aplikacja ta kojarzy nam się głównie z estetycznymi zdjęciami, szukaniem inspiracji i snuciem marzeń. Nie wszyscy jednak wiedzą, że Pinterest to świetne narzędzie wizerunkowe i marketingowe. Dla kogo jest Pinterest i jak wykorzystać go w swoich działaniach?

 

Od początku – co to jest Pinterest?

 

Jeśli nie jesteś wtajemniczony i nie wiesz, co to jest Pinterest – kilka słów wyjaśnienia. Pinterest to wyszukiwarka wizualna. Po wpisaniu interesującej Cię frazy, np. dekoracje świąteczne, nowoczesny wystrój salonu czy najmodniejsze fryzury w 2023 roku, otrzymujesz miliardy wyników wyszukiwania – i to nie jest wyolbrzymienie, możesz scrollować w nieskończoność. Są to nie tylko zdjęcia, ale również grafiki, animacje oraz filmiki, jednak niezależnie od formatu nazywa się je po prostu pinami. Piny, które wpadną Ci w oko, możesz przypinać, czyli zapisywać, na specjalnych tablicach tematycznych.

 

Pinterest dla biznesu

 

Coraz więcej marek, także polskich, działa na Pintereście. Są to zarówno małe biznesy, jak i te duże, rozpoznawalne na szeroką skalę. Szukając inspiracji i pomysłu na siebie, warto podejrzeć ich działania. Poniżej kilka najciekawszych profili.

 

Westwing Polska (@westwingpl)

 

Yankee Candle (@theyankeecandle)

 

Sylveco (@sylveco_pl)

 

Klienta od przejścia na Twoją stronę internetową dzieli jedno kliknięcie w grafikę, ponieważ do każdego pina możesz podpiąć link prowadzący do strony produktowej czy artykułu blogowego. Pinterest umożliwia również publikowanie treści sponsorowanych, a od niedawna także utworzenie zakładki zakupowej bezpośrednio na platformie.

 

 

Czy warto założyć konto firmowe na Pintereście?

 

Analizy pokazują, że Pinterest wpływa na decyzje zakupowe użytkowników – wielu z nich chętnie kupuje produkty zobaczone w feedzie. Biorąc pod uwagę fakt, że Pinterest ma niemal 450 milionów aktywnych użytkowników, warto rozważyć założenie konta firmowego dla swojej firmy.

 

Najpopularniejsze kategorie pinterestowych treści to moda i uroda, wystrój wnętrz, kulinaria, lifestyle oraz sztuka i rękodzieło. Nie oznacza to jednak, że nie ma tu miejsca dla innych branż. Pinterest daje nieograniczone możliwości tworzenia contentu, warto więc podejść do tematu z kreatywnością i otwartą głową. Dobrze przyjmują się treści poradnikowe, edukacyjne czy DIY, ale trzeba pamiętać o ich estetyce. Zależy nam przecież na zainspirowaniu odbiorcy i nakłonieniu go do zapisania naszego pina – im więcej zapisań, tym chętniej algorytm pokaże Cię w pierwszych wynikach wyszukiwania.

 

Pinterest stanowi skuteczne wsparcie Twoich działań marketingowych – buduje świadomość i rozpoznawalność marki oraz generuje ruch na stronie internetowej. Warto więc wykorzystać to narzędzia, zwłaszcza jeśli i tak tworzysz dla swojego biznesu jakiekolwiek treści graficzne.