Blog

Automatyzacja na Instagramie

Avatar photo Wiktoria

Automatyzacja w Social Media jest widoczna już od dawna. Pozwala na zaoszczędzenie czasu, wzrost zaangażowania wśród użytkowników oraz na skuteczne zarządzanie komunikacją z odbiorcami. W ostatnim czasie pokochali ją również twórcy na Instagramie.

 

Jednym z narzędzi chętnie wykorzystywanym zarówno przez influencerów, jak i marki jest ManyChat. Chociaż początkowo był związany z Messengerem, obecnie obsługuje również inne kanały komunikacyjne. Integracja pozwala na:

 

  • Szybkie odpowiedzi na wiadomości. Błyskawiczna reakcja 24/7.
  • Personalizację doświadczeń użytkownika. Dostarczanie treści i ofert dostosowanych do preferencji odbiorców.
  • Zwiększenie zasięgów. Większa liczba interakcji pod postami sprzyja algorytmom. 
  • Zyskanie nowych obserwatorów. Automatyzację można ustawić tak, by odbiorca otrzymał treści dopiero po zaobserwowaniu profilu twórcy.

 

Jak to wygląda w praktyce?

 

1.Wchodzimy w ManyChat i łączymy konto na Instagramie. Następnie zaznaczamy, skąd pozyskujemy najwięcej leadów na IG.

 

 

2. W kolejnym kroku system generuje nam szablony. Wybieramy opcję, która nas interesuje.

 

 

3. Następnie zaznaczamy “Set Up Template”

 

 

4. Otworzy nam się panel, który na pierwszy rzut oka może wyglądać na skomplikowany, jednak jest bardzo intuicyjny! Mamy tam zaznaczone zdarzenia oraz akcje, jakie generują. Przykładowo jeśli ktoś skomentuje nasz post hasłem “webinar”, otrzyma wiadomość z linkiem do wydarzenia. Szablony możemy dowolnie edytować i dodawać np. treści, które zachęcą również do obserwowania.

 

 

5. W ostatnim kroku klikamy “Set Live” i czekamy na efekty. Proste, prawda? 🙂 

 

 

Przykłady zastosowania

 

Przykłady zastosowania automatyzacji na Instagramie znajdziemy praktycznie na każdym kroku. Firma specjalizująca się w sprzedaży sprzętu kuchennego po oznaczeniu profilu wysyła użytkownikowi wiadomość z linkiem do pobrania darmowego ebooka, w którym znajdzie on proste przepisy kulinarne. Osoby zajmujące się psychologią czy coachingiem, po wpisaniu przez odbiorcę w komentarzu określonego słowa kluczowego, wysyłają mu np. wiadomość z zaproszeniem na webinar. Sklepy oferują kupony rabatowe na specjalne okazje. Jak widać, automatyzację pokochały różne branże. Dajcie znać, czy wprowadziliście ją już u siebie!