All I want for Christmas is… GOOD PLAN!

Jak przetrwać jako właściciel restauracji kiedy wszyscy już myślami zajadają się tonami jarzynowej, piernikiem Babci i najlepszymi pierogami od Mamusi?  Czy warto ograniczyć się jedynie do złożenia życzeń na profilach social media?  Mamy dla Ciebie kilka tipów, żeby ten teoretycznie najtrudniejszy czas w roku przekuć w sukces!

 

Przestań wierzyć, że w tym czasie nie warto działać!

 

Jeżeli w to uwierzysz to faktycznie, pozostaje Ci tylko usiąść i zajadać się mandarynkami. To doskonały czas, aby przekonać swoich odbiorców, że w Twojej restauracji mogą spędzić firmową Wigilię, zakupić bon podarunkowy czy pięknie zapakowane ciasteczka na prezent. W tym czasie również możesz pracować nad rozpoznawalnością swojej marki, a jeżeli wyróżnisz się w ten świąteczny czas to zostaniesz zapamiętany. A to już pierwszy krok do tego, aby odwiedzić Twoją restaurację po świątecznym obżarstwie.

 

Wszyscy tkwimy w tym po uszy – poznaj swoich gości i zrób prezent

 

To jedyny czas w roku, kiedy większość z nas spędza w kuchni wiele godzin. Wykorzystaj to i zaangażuj swoich fanów, np. prosząc ich, by pokazali jak wyglądają ich świąteczno-kulinarne przygotowania. W zamian możesz zaprosić np. dwie wybrane osoby na pyszny posiłek w Twoje restauracji, gdy świąteczne szaleństwo już się skończy. To sprawi, że kiedy Twoi odbiorcy już nie będą mogli patrzeć na domowe jedzenie, które „trzeba dojeść po świętach”, będziesz jednym z pierwszych miejsc, o których sobie przypomną z uśmiechem na twarzy!

 

Podziel się wiedzą – wigilijne dania po Twojemu

 

Na co dzień goście cenią sobie Twoją kuchnię, więc na pewno chętnie skorzystają z Twoich rad. Nawet jeżeli nie jesteś restauracją specjalizującą się w polskiej kuchni to jesteś specjalistą w swojej dziedzinie – wykorzystaj to! Może warto zrobić swoim odbiorcom prezent w postaci sprawdzonego przez Ciebie przepisu na odważne danie wigilijne? Prowadzisz włoską restaurację? Może zaproponujesz pierogi z nietypowym farszem rodem z Italii? Jako właściciel orientalnej knajpy – opracuj przepis na barszcz z nietypową nutą. Pomysłów jest wiele i masz okazję to pokazać!

 

Nikt nie przejdzie obojętnie – Nagraj to!

 

A może to jest właśnie ten moment, żeby pierwszy raz „przełamać się” i zamiast pisanych życzeń świątecznych (a co gorsza – skopiowanych z Internetu) nagrać coś od serca dla swoich Gości? Dbasz o nich i poznajesz ich cały rok, więc na pewno będą to słowa od serca.

 

Lampki, bombki, świecidełka – udekoruj swój profil

 

Dekorujemy domy, biura, restaurację, więc dlaczego by nie wprowadzić odrobinę świątecznego nastroju na profil na facebooku czy Instagramie? Przecież uwielbiamy tę otoczkę, to miłe gdy Twoim zdjęciu w tle pojawią się świąteczne akcenty, a na grafice informującej o świątecznych godzinach otwarcia lokalu pojawi się czerwononosy renifer.

 

I co? Przekonaliśmy Cię, że w świąteczny czas można dużo zdziałać? To teraz weź głęboki wdech, włącz Last Christmas i działaj!