Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to okres przedświąteczny pewnie jest dla Ciebie wyjątkowo “gorący” i pracowity. Z reguły większość z nas odkłada zakup prezentów na ostatnią chwilę. Przedstawiamy kilka szybkich porad, dzięki którym powinno Ci się udać wykorzystać ten szał zakupowy, aby zwiększyć sprzedaż oraz świadomość swojej marki dzięki działaniom w mediach społecznościowych.

 

  1. Zacznij komunikację świąteczną z odpowiednio długim wyprzedzeniem
    – Nie czekaj do ostatniej chwili! Stopniowo zacznij budować świadomość marki z wyprzedzeniem. Idealnie może się tu sprawdzić cel reklamowy “Rozpoznawalność marki”. Na tym etapie nie powinieneś stosować wpisów stricte ofertowych. Pokaż potencjalnym klientom, czym się zajmujesz i dlaczego to właśnie Twoje produkty idealnie sprawdzą się jako prezent świąteczny.

  2. Zorganizuj konkurs świąteczny
    -Ten “trick” pozwoli “pokazać” się szerszemu gronu odbiorców. Z racji tego, że konkurs działa “viralowo”, możemy osiągnąć naprawdę duży zasięg wpisu konkursowego. Dzięki temu wiele osób, nawet tych nie biorących udziału w konkursie, może poznać naszą markę. Tutaj bardzo ważne jest odpowiednie targetowanie reklamy – warto kierować  reklamę do osób, które naprawdę mogą być zainteresowane naszymi produktami.

  3. Postaw na remarketing
    – Jeśli już trafiliśmy do świadomości potencjalnych klientów, warto jest skorzystać z potężnych możliwości jakie oferuje nam system reklamowy facebooka. Możemy skierować np. kod rabatowy na nasze produkty, do osób które w ostatnich 7 dniach odwiedziły naszą stronę, lub weszły w interakcję z naszym fanpagem. Dzięki temu trafimy do osób, które znają już naszą markę oraz być może zapoznały się z asortymentem. Kod rabatowy może ich zachęcić do finalizacji zamówienia.

  4. Uruchom chatbota na swoim fanpage’u
    – Tak jak wspomnieliśmy okreś przedświąteczny w branży e-commerce jest wyjątkowo pracowity. Natłok powtarzających się pytań i wiadomości może przyprawić nas o ból głowy . Warto tutaj skorzystać z kolejnego udogodnienia, które w obecnych czasach mamy na wyciągnięcie ręki. Chatbota można nazwać naszym “wirtualnym asystentem”. Może on odpowiadać na podstawowe, najczęściej powtarzające się pytania, takie jak np:

    – Jaki jest czas dostawy produkt
    – Jak zwrócić towar?
    – Jak sprawdzić status zamówienia?
    – Jak sprawdzić dostępność produktu
    -… i wiele innych.

    Ważne, aby swojego wirtualnego asystenta uruchomić odpowiednio wcześnie, tak aby być spokojnym o jego poprawne funkcjonowanie w okresie świątecznym.
    Skorzystanie z pomocy bota może nam zaoszczędzić naprawdę sporo czasu, a nasi klienci będą zadowoleni z uzyskania szybkiej pomocy.

 

Zastosowanie się do tych kilku prostych porad powinno umilić przedświąteczną pracę. Liczymy na to, że efekty z takich działań będą takie, że ho, ho, ho!