Blog

AI w marketingu

Avatar photo Wiktoria

Żyjemy w czasach, które jeszcze kilka lat temu mogły przypominać fabułę filmu sci-fi. Coraz nowsze rozwiązania sprawiają, że nasza rzeczywistość nieustannie ulega zmianie, a technologia przynosi korzyści, które zwłaszcza nam – marketerom – są bardzo na rękę.

 

O sztucznej inteligencji (AI) w marketingu mówi się wiele. Nic w tym dziwnego, pozwala ona m.in. stworzyć innowacyjne produkty i usługi oraz zwiększać pozycję konkurencyjną firm.
Artificial intelligence to wszystkie programy, aplikacje i narzędzia, które podczas przetwarzania i wykorzystania informacji starają się naśladować ludzkie zachowania. W naszej branży SI (sztuczna inteligencja) wspiera działania promocyjne marek. Gdzie się ją wykorzystuje i jakie narzędzia cieszą się największą popularnością?

 

  • Chatboty. Obecnie są tak rozwinięte, że większość z nich można zaprogramować zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Zazwyczaj pomagają rozwiązać większość problemów klientów, a użytkownicy mogą skorzystać z ich pomocy 24/7.
  • Tworzenie contentu. Pewnie słyszeliście już o narzędziu Chat GPT, które dostarcza nam szereg możliwości. Stworzy tekst pod SEO, napisze piosenkę, a nawet książkę. W większości przypadków są one poprawne gramatycznie. I chociaż nie wszystkie funkcjonalności działają prawidłowo, to musimy się nastawić na to, że w przyszłości wiele tekstów znajdujących się Internecie będzie dziełem SI.
  • System reklamowy Google Ads. Automatyczne ustalanie stawek, targetowanie czy dostosowywanie kreacji pod użytkowników to tylko niektóre z rozwiązań, które zostały wprowadzone. Potężny gracz rynkowy jasno daje nam do zrozumienia, że AI jest przyszłością.
  • Rekomendacje produktowe. Wyświetlane są użytkownikom na podstawie ich wcześniejszej aktywności w Internecie.
  • Testy A/B. Dotyczą różnych systemów reklamowych i pozwalają sprawdzić, które z rozwiązań, np. ustawień reklam najlepiej się sprawdzą.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa w witrynie. Narzędzia AI pozwalają wykryć podejrzany ruch, który nie przypomina ludzkiego zachowania (np. boty).
  • Analiza słów kluczowych. Istnieje szereg narzędzi, takich jak: Ahrefs czy Senuto, które pomogą nam w znalezieniu i ocenie słów kluczowych, które kolejno będziemy mogli wykorzystać w kampanii.

 

Chociaż sztuczna inteligencja nadal wiąże się z wieloma niewiadomymi, jedno jest pewne – zrewolucjonizuje ona nasze życie. Które z rozwiązań wykorzystasz w swoim biznesie?