Blog

Remarketing na facebooku – czym jest i jak go wykorzystać?

Avatar photo Klaudia

Niejednokrotnie już wspominaliśmy o tym, że system reklamowy facebooka daje nam ogromne możliwości w zakresie promowania usług, wydarzeń, produktów itd. Wyobraźmy sobie sytuację, w której chcemy trafić do ludzi, którzy mieli już jakikolwiek kontakt z naszą marką. Jest to grupa, której z reguły nie trzeba już przedstawiać czym się zajmujemy oraz jakie produkty, czy też usługi oferujemy. Takie działania to tzw. “remarketing”. Jeśli jeszcze tego nie robiliście to może się Wam to wydawać skomplikowane, jednak chcielibyśmy pokazać, że wcale tak nie jest!

 

Korzystając z narzędzi, które oferuje nam facebook bez problemu możemy skierować przekaz reklamowy do ludzi, którzy np. odwiedzili naszą stronę w ciągu ostatnich 30 dni.

 

 

Osoby, które odwiedziły Twoją stronę internetową.

 

Jeśli chcemy zbierać dane o użytkownikach, którzy odwiedzają naszą witrynę internetową niezbędnym jest zainstalowanie na swojej stronie “piksela”. Jest to fragment kodu, który umieszczamy w sekcji “<head>” w kodzie źródłowym swojej strony.

 

Dowiedz się jak zainstalować piksel na swojej stronie internetowej:
https://www.facebook.com/business/help/952192354843755?helpref=page_content

 

 

Jeśli piksel jest już zainstalowany na naszej stronie to pozostaje nam czekać do momentu, w którym zbierze on wystarczającą ilość danych (najczęściej jest to minimum 1000 zdarzeń – np. 1000 wejść na Twoją stronę www).

No i teraz możemy przejść do najważniejszego! Jak skierować reklamę do ludzi, którzy np. odwiedzili naszą stronę www w ostatnich 30 dniach?

 

1. Należy wejść w “Menedżer Reklam”, następnie kliknąć w lewym górnym rogu ikonę menu i wybrać opcję “Grupy odbiorców”

 

 

2. Klikamy “Utwórz grupę niestandardowych odbiorców”

 

 

3. Wybieramy “Ruch w witrynie internetowej”

 

4. Wybieramy “Wszystkie osoby odwiedzające witrynę” i wpisujemy liczbę dni, z których dane nas interesują. Wpisujemy nazwę swojej grupy i klikamy “utwórz grupę odbiorców”.

 

 

 

5. Zgodnie z komunikatem, który pojawił się na ekranie, musimy poczekać kilka chwil, aż grupa się “zapełni”.

 

 

6. Jeśli otrzymaliście już wspomniane powiadomienie, możecie przejść do tworzenia reklamy (zarządzanie reklamami -> utwórz reklamę).

 

7. Wybieramy cel reklamowy i przechodzimy do najważniejszego – wybranie odpowiedniej grupy odbiorców. W polu “Grupy niestandardowych odbiorców” wpisujemy nazwę utworzonej wcześniej grupy i ją wybieramy.

 

 

8. GOTOWE! Reklama, którą zaraz utworzysz wyświetli się tylko osobom, którzy w ostatnich 30 dniach odwiedzili Twoją stronę internetową.

 

Prawda, że proste?  Pomyślcie, jak możecie wykorzystać tą umiejętność w celu osiągnięcia sukcesu swojej marki. Przykładowo, jeśli w statystykach widzicie, że dużo osób odwiedza Waszą stronę, jednak mały procent tych odwiedzin kończy się zakupem możecie stworzyć reklamę informującą o rabacie na Wasze produkty i skierować ją ludzi, którzy byli na Waszej stronie WWW np. w ciągu ostatnich 14 dni. Takie działanie mogłoby ich zachęcić do sfinalizowania zakupu. Dajcie znać jak Wam poszło.